Opening Roden Centraal een groot succes

Gepubliceerd op: 10 september 2023 14:30

Het geheel vernieuwde Roden Centraal is in gebruik genomen na de officiële opening en een groots dorpsfeest.

Bibliotheek Roden is in een aantal maanden getransformeerd tot een eigentijdse ontmoetingsplaats voor de gemeenschap én ov-hub. Tijdens de verbouwing was de bibliotheek op een tijdelijke locatie in het centrum van Roden gehuisvest. Op 8 september was het eindelijk zover: de nieuwe locatie werd feestelijk geopend.

Op 8 september was de officiële opening waarbij gedeputeerde Henk Jumelet de nieuwe naam onthulde: Roden Centraal. Hiervoor was een prijsvraag uitgeschreven onder de inwoners van Noordenveld.

Op 9 september werd voor alle inwoners van Roden een groot openbaar feest georganiseerd. Er waren allerlei activiteiten zoals de Poëziefiets, een VR-bril en een speurtocht. Ook voor kinderen was er genoeg te doen, zoals schminken, een vlaggetje maken of een technische knutselworkshop volgen.

Het openingsfeest was een groot succes. Honderden inwoners van Noordenveld hebben op deze dag kennisgemaakt met de nieuwe bibliotheek!