Bibliotheek Roden viert heropening met feestelijke Open Dag op 9 september

Gepubliceerd op: 4 september 2023 15:20

In de afgelopen maanden is Bibliotheek Roden getransformeerd tot een eigentijdse ontmoetingsplaats voor de gemeenschap. Al even zijn bezoekers welkom in de compleet vernieuwde bieb. Om de heropening nu officieel te vieren, is er op zaterdag 9 september een feestelijke Open Dag met muziek en activiteiten.

Op 9 september wordt het plein voor de bibliotheek (dat deel uit gaat maken van de hub, het nieuwe ov-knooppunt) omgetoverd tot een vrolijke zomermarkt. Zo kun je er een gedicht bij elkaar trappen op de Poëziefiets, een VR-bril uitproberen en een speurtocht volgen. Kinderen kunnen geschminkt worden, vlaggetjes maken of een technische knutselworkshop volgen. Ook kunnen bezoekers genieten van een drankje en wat lekkers, waaronder gratis steekijsjes zolang de voorraad strekt. Voor muziek wordt gezorgd door een dweilorkest en de dj in de Entertainmentbus.

Daarnaast is er op de Open Dag ook aandacht voor de cursussen, spreekuren en andere dienstverlening van de bibliotheek. De nieuwe bieb wordt namelijk een plek waar je op elke vraag een antwoord krijgt. De bibliotheekmedewerkers en samenwerkende partners zoals Humanitas, wijkpolitie en het Taalhuis zullen daar alles over vertellen.

Iedereen in de gemeente Noordenveld wordt van harte uitgenodigd om deze mijlpaal mee te komen vieren. De Open Dag is op zaterdag 9 september aan de Heerestraat 178 van 11.00 – 15.00 uur. Het evenement is vrij toegankelijk.