Tv-boswachter André Donker spreekt in Meppel over Drentse moordlegendes

Gepubliceerd op: 4 september 2023 15:32

André Donker is niet alleen een van de bekendste boswachters van Nederland, maar ook schrijver. Binnenkort komt zijn nieuwe boek uit: een thriller uit die zich afspeelt in Zuidwest-Drenthe. Op vrijdag 15 september vertelt hij erover in Bibliotheek Meppel. Geïnteresseerden kunnen zich nu gratis aanmelden voor de lezing.

De Drentse natuurgebieden liggen vol plekken waar spookachtige legendes zijn ontstaan. Denk maar aan het Moordenaarsveen of de galgenbergen. In zijn nieuwe boek Moord in het derde dingspil brengt André Donker de oude verhalen weer tot leven.

De inspiratie voor de boektitel komt ook uit de Drentse geschiedenis. Het derde dingspil was in de middeleeuwen namelijk een rechtsgebied. Op die plek ligt nu de gemeente Westerveld. In het verhaal wordt het gebied opgeschrikt door rituele moorden. Het lijkt alsof de moordenaar de lugubere streeklegendes kopieert.Om hem op te sporen zoekt de politie de hulp van de plaatselijke boswachter.

André Donker (1963) is vaak te gast in talkshows en andere programma’s om over de natuur te vertellen. Daarvoor werkte hij tientallen jaren als boswachter in Zuidwest-Drenthe. Tijdens deze lezing vertelt Donker over zijn nieuwe roman en zijn liefde voor het Drentse landschap.

Deze lezing wordt gehouden in het kader van de pop-up ROEG!-Hoek, die van 11 september tot 6 oktober is ingericht in Bibliotheek Meppel. ROEG! is een samenwerking met RTV Drenthe en natuurorganisaties om de Drentse natuur in het zonnetje te zetten.

Aan de lezing zijn geen kosten verbonden, maar vooraf aanmelden is wel verplicht. Klik op de knop hieronder om je aan te melden.

Reserveer jouw gratis ticket