Onthulling kunstwerk buitenmuur bibliotheek Gieten

Gepubliceerd op: 11 juli 2023 17:03

Bibliotheek Gieten is versierd met een prachtig kunstwerk. Op woensdag 19 juli was de feestelijke onthulling.

Twan, Esmee, Femke, Kyan, Lieke en Niels, allen jongeren uit Aa en Hunze hebben meegewerkt aan dit bijzondere project. Ze zijn aan de slag gegaan met graffiti en het thema: 'Wat is taal voor jou?’ Al hun ideeën daarover zijn samengevoegd tot één ontwerp.

Een hele mooie samenwerking tussen Impuls Welzijn, graffiti-artiest Richard van Rijswijk en Bibliotheek Gieten. Want door projecten als deze krijgen jongeren een podium, kunnen ze groeien en krijgen ze de kans om hun talenten te ontwikkelen. Het mooie is dat de jongeren nu ook een heel ander beeld hebben van wat er allemaal mogelijk is in de bieb.

Vanaf nu is het kunstwerk te bewonderen aan de buitenmuur van de bibliotheek. Bekijk hieronder de video!