Open+ geeft Beilenaren de sleutel van de bibliotheek

Gepubliceerd op: 25 april 2023 12:25

Vanaf donderdag 20 april heeft Bibliotheek Beilen een Open+ toegangsservice. Open+ biedt bibliotheekleden de mogelijkheid om de bibliotheek te bezoeken op de momenten dat het hen uitkomt.

Leden (vanaf 18 jaar) die zich hebben aangemeld voor de Open+ service kunnen 7 dagen per week van 7.00 tot 22.00uur terecht in de bibliotheek, zelfs als er geen medewerker aanwezig is. Ze zijn vrij om bijvoorbeeld ’s avonds laat gebruik te komen maken van de printer of een boek te komen uitzoeken.

De bibliotheek wordt zo toegankelijker voor leden die overdag een drukke agenda hebben. Wethouder Dennis Bouwman verrichtte de officiële opening in Bibliotheek Beilen. Bezoekers kwamen tijdens deze feestelijke ochtend alles te weten over Open+ onder het genot van koffie en gebak.

Tot slot werd er een loting gehouden met als prijs: ‘Word de stem van de bibliotheek!’.De winnaar van de loting kreeg de bijzondere eer om de boodschappen in te spreken die bezoekers te horen krijgen. Met deze opnames worden bezoekers er straks op geattendeerd dat de bibliotheek bijna gaat sluiten of dat er weer een medewerker aanwezig is.

Bibliotheek Beilen is nu 7 dagen per week open van 07:00 tot 22:00 uur. Bibliotheekleden vanaf 18 jaar kunnen dan het gebouw in met een speciale pincode. Alle andere bezoekers blijven natuurlijk van harte welkom tijdens de reguliere uren. Aanmelden voor Open+ toegang kan tijdens de bemenste openingstijden bij één van de bibliotheekmedewerkers in de bibliotheek Beilen.

Ga naar bibliotheekbeilen.nl voor de openingstijden of om meteen lid te worden.