Nieuwsoverzicht Tynaarlo

• Alle bibliotheken gesloten van 23 t/m 25 maart Bekijk details

7 maart 2024

Al onze vestigingen zijn gesloten van zaterdag 23 maart vanaf 14.30 uur tot en met maandag 25 maart 2024. Gedurende deze periode is onze online dienstverlening ook beperkt.

• De online Bibliotheek bestaat 10 jaar Bekijk details

21 januari 2024

Het is nu 10 jaar geleden dat het eerste digitale boek werd uitgeleend. Intussen worden elk jaar miljoenen e-books en luisterboeken gedownload. Gebruik jij de online Bibliotheek ook al?

• Nieuwe tarieven 2024 Bekijk details

1 december 2023

De prijzen van sommige abonnementen gaan omhoog in 2024. Bekijk hier wat er voor jou verandert.

• Drentse bibliotheken schaffen te-laatboetes af voor jeugdleden Bekijk details

3 oktober 2023

Met ingang van 4 oktober krijg je als jeugdlid van de Drentse bibliotheken geen te-laatboetes meer als je boeken niet op tijd inlevert. Zo wordt de bibliotheek nog toegankelijker voor jonge lezers in onze provincie.

• De BiebFabriek is weer begonnen! Bekijk details

21 september 2023

Is jouw (klein)kind gek op bouwen, knutselen en uitproberen? Hij of zij hoeft zich niet te vervelen de komende periode, want de BiebFabriek draait weer op volle toeren. Voor alle ontdekkers tussen 8 en 12 jaar komen er weer leuke en leerzame workshops aan!

• Tv-boswachter André Donker spreekt in Meppel over Drentse moordlegendes Bekijk details

4 september 2023

André Donker is niet alleen een van de bekendste boswachters van Nederland, maar ook schrijver. Binnenkort komt zijn nieuwe boek uit: een thriller uit die zich afspeelt in Zuidwest-Drenthe. Op vrijdag 15 september vertelt hij erover in Bibliotheek Meppel. Geïnteresseerden kunnen zich nu gratis aanmelden voor de lezing.

• Extra lang lenen in de zomervakantie Bekijk details

30 mei 2023

Tijdens de vakantieperiode heb je alle tijd om je koffer leeg te lezen. Tussen 10 juli en 21 augustus wordt de uitleentermijn namelijk verlengd naar vier weken.

• Minibieb route Gemeente Borger-Odoorn Bekijk details

26 april 2023

Lezen is leuk, leerzaam en ontspannend. Naast bibliotheken zijn er de laatste jaren ook in de gemeente Borger-Odoorn diverse minibiebs ontstaan. Om deze in kaart te brengen heeft een klein clubje eigenaren van minibiebs, bestaande uit Anita Kemper, Wendy Willems en Cockie Alberts samen met de bibliotheken besloten om een folder te laten maken met daarin alle minibiebs en biebs. Per slot van rekening willen we allemaal dat mensen lezen. De folder is voor inwoners en bezoekers van de gemeente Borger-Odoorn.

• Provinciale Voorleeswedstrijden met opvallend hoog niveau Bekijk details

25 april 2023

Woensdag 19 april was de provinciale finale van de voorleeswedstrijden voor zowel basisonderwijs als de eerste klassen van het Voortgezet Onderwijs, Read2me in Podium Zuidhaege in Assen. Bij beide wedstrijden was er sprake van een opvallend hoog niveau van de voorlezers. De jury was zeer verrast en had een moeilijke opdracht.

• Open+ geeft Beilenaren de sleutel van de bibliotheek Bekijk details

25 april 2023

Vanaf donderdag 20 april heeft Bibliotheek Beilen een Open+ toegangsservice. Open+ biedt bibliotheekleden de mogelijkheid om de bibliotheek te bezoeken op de momenten dat het hen uitkomt.